31.01.15

Det är såhär vår vardag ser ut. Slukade i våra böcker eller möter solens varma strålar mot huden. Vi kan och ska absolut inte klaga. Vi har funderingar på att åka zipline och elefanttur någon av de kommande dagarna för att sysselsätta oss med lite aktiviteter.

30.01.15

Vi har insätt att vi blivit dagblinda. Tydligen fredag och alla andra får ledig helg, en annan är ledig hela tiden och bara njuter av allt som sker. Sofia står ute på verandan och tränar, dunsar i hela huset, men hon är duktig som kämpar på när en annan latar sig.
Min bränna har nu övergått till vattenfyllda blåser men det gör lägre inte ont utan är mest obehagligt. Det får läka i sin takt.
Vi har 2 dagar kvar på denna strand och 1 feb beger vi oss tillbaka till andra stranden för att möta upp Mimmi och Olivia som nu tillbringar sin tid i Bangkok.
Hoppas ni har det bra i snökaoset!!

29.01.15

Vi har idag bytt strand och är på Haad yao som ligger på västra sidan av koh pangang. Superfint här och nu känner vi verkligen att vi nått Thailands vackra stränder. Det är långgrunt och man kan snorkla. Resan hit blev med taxi då vi avstår att åka med moppe eftersom vägarna är extremt dåliga.
Vi var på half moon party igår, ett innhängnat festivalområde. Biljetterna var dyra och musiken var extremt dålig. Så rekommenderar inte någon annan att göra samma misstag.
Just nu tar vi det lugnt. Sofia ligger på stranden och fångar in de sista soltimmarna och jag ligger på hotellet då mitt brända ansikte har blivit som ett sår och det gör ont. Annars är allt bra med oss och vi njuter av ledigheten och friheten!

27.01.15

Vi lever på rätt bra här och så mycket händer det inte i vardagen nu förutom sol och bad. Jag har totalt bränt sönder mig och har vart i skuggan hela tiden. Svider som bara den.  Sofia har dock klarar sig från att bränna sig.
Igår var vi ute och gick och träffade på två tyskar. Vi gick ut tillsammans på strandfrest och har också hängt med dem idag på stranden.

25.01.15

Här sitter vi och har det bra. Resan till koh pangang ha gått bra och Sofia och jag har sovit hela resan. Vi bor nu på ett trevligt hotell precis vid stranden. Tyvärr är inte denna strand den finaste, men det hade vi fått information om innan. Vi bor här till den 29 januari och tänker förmodligen dra oss vidare till ett annat ställe med finare badstrand. Sen tillbaka igen den 2-6 februari för full moon party.  Vad vi åker sen är oklart, men tror de blir mågra grannöar.
Puss och kram från. Öbergs on tour!

23.01.15

Klockan är nu 14.00 och jag vaknade precis efter gårdagens utgång. Vi hade hur kul som helst och träffade underbara människor. Känns idag att man la sig sent, tror även Sofia är sliten som fortfarande ligger och sussar gott. Min mage kurrar och jag längtar efter frukost, fruktskålen med toast. MUMS!!
Idag är det sista dagen i Bangkok för denna gång och vi reser i morgon 9.45 till Koh pangang. Dags för solstol och bad. Vi längtar!
Puss från Öberg on tour!

23.01.15

Hej i snökaoset! Idag har vi käkat en supergod frukost, samt åkt tuktuk till ett stort köpcenter i Bangkok. Vi väntar dock med shoppingen tills det är dags för hemresa. Med tanke på vilken nära döden upplevde tuktuken innebar tog vi taxi hem. Köpte en selfiestick! Nu ligger vi på hotellet och laddar batterierna inför kvällen, vi tänkte känna av pulsen här på gatan lite grann. Har bokat biljett till koh phangan, vi flyger den 25:e.

Puss å kram

22.01.15

Vi har nu anlänt till Bangkok. Resan gick oroligt bra. Sofia och jag sov minst 5 timmar och är ändå rätt utvilade idag även fast dygnet är upp och ner för tillfället.
Vi tog taxi från flygplatsen och bor på ett hotell för 100 svenska kronor natten. Vi bor nu på Khao San Road, backpackinggatan. Vi vaknade runt 14.00 thailändsk tid och har fått i oss mat, samt provat på det berömda pannkakorna. Kulturen är en omställning, men det är så spännande och vara i Bangkok. Dock längtar vi ni efter sol och bad så vi ska snart kolla upp biljetter till Koh pangang som blir vårt nästa resemål i Thailand.
Pussar och kramar från Öberg on tour!!