my makeup


1. Bronzing Powder, by H&m.
Pudrar på mig det så det täcker hela ansiktet så man får en sommarbrun färg. Drar samt ner det på halsen och axlarna för att få en jämn och fin färg och ingen ful rand.
2. Compact Powder nr 14 country beige, by H&m.
För att få en fin och jämn färg, samt inte för stark av Bronzing Powder drar jag lite ljudare puder i ansiktet.
3. Bluscher,nr 18 sweet rose, by H&m.
För att visa kindbenen lite extra, använder jag en salare puderborste och pudrar på käkbenet.
4. Maxfactor Mascara, masterpiece max & waterproof.
Först böjer jag fransarna. Börjar längst in och förflyttar mig uppåt för att få en fin böj och inte bara en 90 graders vinkel, vilket är viktigt. För får du en sån vinkel är det väldigt fult från sidan. Jag anväder två olika mascaror, dock ej samtidigt. Masterpiece Waterproof använder jag när det är mera fest, så det inte ska kladda. Det gör att fransarna står i sin position hela kvällen. Masterpiece max använder jag mer vid vardaliga tillfällen. 

Dessa 4 steg gör att jag får en vardaglig makeup. Ett tips för er som sagt att jag ska visa vilka produkter jag använder.

(tycker om den första bilden då man ser min kamera i pudret haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0