växer som ett träd

Har börjar spara nu i månaden för jag vill verkligen ha mycket pengar när min resa i Oslo är slut, även fast det är många månader kvar så måste man börja någonstans. Nu när min lön kom in så förstår man hur mycket jag egentligen kan spara i månaden. Helt sjukt. Blir så stolt över mig själv att jag nu gjort en budget och verkligen håller den. Jag som är/var miss shopaholic spenderar nu max 500:- i månaden på kläder, skor och smink tillsammans. Sant. Faktiskt hållt det också. Man känner ett mindre intresse när man ser pengarna växa på kontot. Försöker mer sysselsätta mig med mat och fika, så jag kommer iväg. Även fast det nu inte går så bra heller, att komma iväg från jobb/hem. Men pengarna växer på kontot och det känns skönt. Både chef och pengar. Supert!

Kommentarer
Postat av: Pereric

Kul att du har mål! spara pengar är verkligen ett jättebra mål sållänge det inte blir allt! Man måste ha lite kul också. För pengar kan man göra kul saker. Resa. Äta gott. Bäst är väl banken om man inte vet vad man ska göra! Pengar där gör att man får låna MYCKET mer! Köpa lägenhet. Litet hus. Kanske studera framöver?
Hursomhelst har du ett angenämt "problem" med för mycket stålar över varje månad.
Bra att dom växer på banken.
Du är så duktig.
Puss
Papi

2013-09-13 @ 22:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0